piątek, 22 sierpnia 2014

Rozdział VI

     Kiedy weszłam do skrzydła szpitalnego zastałam tam całą drużynę Gryffindoru, skupioną nad jednym z łóżek. Reszta posłań była wolna, nie posiadała dzisiejszej nocy lokatorów. Pani Pomfrey dostrzegłszy jeszcze jednego przybyłego gościa westchnęła głośno i uniosła wzrok ku niebu. Podeszłam bliżej zgromadzonych. Byli wciąż ubrani w stroje sportowe, a niektórzy z nich dzierżyli w dłoniach miotły. Zrobili mi miejsce, tak że mogłam dostrzec nieprzytomnego Olivera z fioletowymi sińcami i zadrapaniami na twarzy.
-Wciąż tak leży - powiedziała cicho Katie Bell nie odrywając od niego wzroku.
-Pielęgniarka coś mówiła? - zapytałam spoglądając na bliźniaków.
-Tylko tyle, że to chwilę potrwa - oznajmił jeden z nich.
-To moja wina, powinienem był zauważyć tego tłuczka - dodał drugi.
-Daj spokój, Fred - pocieszyła go Angelina - przecież nie masz oczu dookoła głowy, poza tym ten deszcz...
-Na dzisiaj dosyć - powiedziała stanowczym głosem pani Pomfrey. - On potrzebuje spokoju i ciszy, wasze rozmowy tylko mu przeszkadzają.
Odsunęłam się, przepuszczając drużynę do wyjścia, a pielęgniarkę do Wooda. Podstawiła mu pod nos niewielki pojemniczek wypełniony brązową mazią.
-Mogę zostać jeszcze chwilę? - zapytałam najmilszym głosem, jaki mogłam z siebie wykrzesać. - Nie będę przeszkadzać pani w pracy - zapewniłam szybko. - Mam pozwolenie nauczyciela.
-Tak, pani ojciec zdążył mnie już o tym poinformować - mruknęła niechętnie, po czym dodała krótko - godzina.
     Kolejnego dnia, podczas śniadania niechętnie jadłam maślanego rogalika, kiedy dosiadła się do mnie Ophelia, a po chwili dołączyła cała reszta dziewczyn.
-Co tam u Wooda? - zapytała mistrzyni eliksirów.
-Od wczoraj jest ciągle nieprzytomny, pani Pomfrey wygoniła mnie o jedenastej, a dzisiaj jeszcze tam nie byłam - odparłam pijąc mleko waniliowe.
-Hej, Rose - Siobhan pochyliła się nad stolikiem, ja zrobiłam to samo. - Katie Bell jest wściekła - wyszeptała.
-Raczej zazdrosna - dodała Ophelia, podsłuchując naszą tajemniczą rozmowę. - Od dawna podkochuje się w Woodzie.
-On jednak nigdy jej nie zauważał, a kiedy jednak ją dostrzegał, to nie w kategorii dziewczyny, a zawodnika, jednego z wielu. Biedaczka - skwitowała Siobhan.
-Nie wiedziałam - wyszeptałam.
-Nie przejmuj się - powiedziała Ophelia kładąc mi rękę na ramieniu - niepotrzebnie ci to powiedziałyśmy, ale jak wiadomo Siobhan ma długi język.
-Dziękuję, że mi powiedziałyście - odpowiedziałam, po czym udałyśmy się na lekcję obrony przed czarną magią. Ojciec opowiadał o urokach, a ja nie potrafiłam się skupić. Czekałam na przerwę, by udać się do skrzydła szpitalnego.
     W drodze do Wooda, wyobrażałam sobie jak leży tam przeglądając po raz kolejny książkę Quidditch przez wieki, a kiedy już znajduję się przy jego łóżku, odrywa wzrok od stronic i jego niebieskie oczy spoglądają na mnie, a posiniaczoną twarz zdobi uśmiech. Wszelkie wyobrażenia zniknęły w eterze, kiedy weszłam do skrzydła szpitalnego i zorientowałam się, że Oliver wciąż nie odzyskał przytomności. Szkolna pielęgniarka w dalszym ciągu podtykała mu pod nos brązową, gęstą ciecz, która najwyraźniej nie przynosiła oczekiwanych efektów.
-Poppy - usłyszałam sędziwy głos dyrektora, odwróciłam się, jednak Dumbledore stał już obok mnie, przy łóżku Wooda - moja droga, powiedz mi co z nim?
-Od wczoraj staram się wybudzić go za pomocą oparów, jednak nie przynosi to rezultatów - odpowiedziała łagodnie pielęgniarka.
-Rosemary - zwrócił się teraz do mnie, pomimo tego, że wcześniej zdawał się mnie nie zauważać - sądzę, że powinnaś coś zjeść.
-Dobrze - odparłam niechętnie, spojrzałam na Olivera i powoli odeszłam. Zatrzymałam się tuż za drzwiami, skąd byłam w stanie usłyszeć głos dyrektora.
-Przykro mi to mówić, ale jeśli nic się nie zmieni, będziemy zmuszeni odesłać go do Świętego Munga - powiedział po chwili, a ja ze łzami w oczach i dłonią przyciśniętą do ust pobiegłam na transmutację.

    Do wieczora nic się nie zmieniło, dlatego w nocy nie mogłam spać. Zasnęłam nad ranem i obudziłam się jako pierwsza, a ponieważ nie byłam głodna, pobiegłam do skrzydła szpitalnego. Chciałam upewnić się czy Oliver wciąż tam jest, a kiedy już miałam tą pewność, usiadłam na skraju jego łóżka i dokładnie wtedy na jego twarzy pojawił się grymas i powoli otworzył oczy.
-Oliver? - zapytałam. - Słyszysz mnie?
-Panna Moody-Brown - usłyszałam odpowiedź, która sprawiła, że mimowolnie uśmiech zagościł na mojej twarzy.

     Bal Bożonarodzeniowy zaprzątał głowy wszystkich od dłuższego czasu. Poszukiwania partnera pochłaniały każdą dziewczynę w Hogwarcie. Oliver spędził jeszcze kilka dni pod obserwacją pani Pomfrey, jednak jego charakter nie pozwolił mu usiedzieć długo na miejscu, więc gdy tylko wyszedł ze skrzyła szpitalnego wznowił treningi.
    Podczas jednego z nich siedziałam na trybunach, ponieważ Wood mnie o to poprosił. Płatki śniegu opadały niechętnie na ziemię, niektóre z nich zaczepiały się o moje włosy. Oliver znów przemieszczał się zwinnie pomiędzy pętlami, wrzeszczał na zawodników, udzielając im rad. W głębi serca dziękowałam, że ja nie muszę trenować quidditcha.
     Kiedy trening dobiegł końca, drużyna wylądowała na ziemi i była zmuszona wysłuchać podsumowania przygotowanego przez kapitana. Wood znów wsiadł na miotłę, podczas gdy reszta zawodników skierowała się do zamku, podleciał do mnie i wyciągnął dłoń.
-Nie latałam od kilku lat - oznajmiłam z uśmiechem.
-No dalej, nie narzekaj, wskakuj.
Uczepiłam się pleców Olivera, a on natychmiast ruszył przed siebie, przebijając się przez powietrze wypełnione śniegiem. Zatrzymał się dopiero nad jeziorem, zwinnie obrócił się w moją stronę, chwycił mnie za dłonie, ponieważ zauważył moją niepewność.
-Spokojnie - powiedział - rozumiem, że perspektywa kąpieli w tej lodowatej wodzie do ciebie nie przemawia, ale naprawdę nie masz powodu do zmartwień. Jest tylko jeden powód, dla którego cię tutaj sprowadziłem. Panno Moody-Brown, czy nie zechciałaby pani udać się ze mną na bal?
-Panie Wood, zrobię to z wielką chęcią.

     Przy wejściu do Wielkiej Sali stanęła gigantyczna, pięknie przyozdobiona choinka. Wyglądała wspaniale, podobnie jak uczniowie w dniu balu. Dziewczyny wystroiły się w różnokolorowe suknie, a chłopcy wyglądali bardzo gustownie w odświętnych szatach wyjściowych.
     Zeszliśmy w szóstkę zatłoczonymi schodami. Siobhan w towarzystwie Benjamina z Beauxbatons, Ophelia z Krunkonem - Michaelem oraz ja i Wood, a ponieważ Wielka Sala była już otwarta, to od razu weszliśmy do środka. Ściany przybrały srebrny odcień, gdyż zostały magicznie oszronione. Zajęliśmy jeden z cudownie przyozdobionych śnieżnobiałym obrusem stołów, na którego środku stał szklany wazon wypełniony fioletowymi kwiatami. Nad naszymi głowami zwisało mnóstwo sopli lodowych, a zaczarowane niebo wypełnione było płatkami śniegu.
-Jak tu pięknie - szepnęłam, oglądając wszystko dookoła bardzo dokładnie. Chwilę później do Wielkiej Sali wkroczyli reprezentanci szkół, dlatego musieliśmy wstać, a pomieszczenie wypełniły gromkie brawa. Na stołach pojawiło się pierwsze danie uroczystej kolacji, która była nieziemsko pyszna, dopiero w następnej kolejności reprezentanci, zgodnie z tradycją, musieli rozpocząć bal uroczystym walcem.
-Fatalne Jędze! - usłyszałam pisk Siobhan nad uchem. - Uwielbiam ten zespół!
Przyjaciółka pociągnęła mnie za nadgarstek na środek parkietu, nie musiałyśmy czekać długo, kiedy reszta do nas dołączyła. Wcześniej trudno było mi wyobrazić sobie Olivera w eleganckim stroju, tańczącego jakikolwiek taniec. Dopiero, kiedy zaczęliśmy razem tańczyć uświadomiłam sobie jak bardzo się pomyliłam.
-Jak się czujesz? - zapytałam, podczas jednego z wolnych tańców, a on spojrzał na mnie zdziwiony.
-Dobrze. Takie wypadki się zdarzają, bywało ze mną gorzej - odpowiedział wzruszając ramionami.
-Taki wypadek ma już się nigdy nie powtórzyć - powiedziałam z uśmiechem, grożąc mu palcem wskazującym. 
-Zrobię co w mojej mocy - odparł, przyciągając mnie do siebie, w rezultacie czego przytuliłam go tak mocno, jak tylko zdołałam.


Rozdział wyjątkowo długi i romantyczny, za co przepraszam, jednak po obejrzeniu filmu "Cashback", w którym główną rolę gra Sean Biggerstaff (widoczny na zdjęciu powyżej), nie mogłam się oprzeć ;]
Chciałam Wam podziękować za wszystkie komentarze i obserwacje ; )
Zarys całej fabuły tego opowiadania mam już w głowie, obecnie próbuję je posklejać, aby tworzyły jedną całość ; )

Wakacje się kończą o,O przecież to tragedia.

16 komentarzy:

  1. Takie romantyczne ^^ Czekam na kolejną część <3

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie... Koniec wakacji się zbliża... O mój Boże! Nie chcę o tym myśleć. :(
    A teraz o rozdziale. Według mnie był po prostu przeboski. Może to dlatego, że lubię takie romantyczne, literackie klimaty. Najpierw scena w szpitalu - to było takie wzruszające, że Rose codziennie odwiedzała nieprzytomnego Olivera. A gdy przeczytałam, że Dumbledore ma zamiar przenieść chłopaka do Szpitala Munga, po prostu omal nie wybuchnęłam płaczem, tak jak biedna Rosemary. :)
    Ale na szczęście wszystko dobrze się skończyło. Natura Wooda zabroniła mu siedzieć dłużej bezczynnie w łóżku i już kilka dni potem wznowił treningi. Cały Wood! ;* To moja ulubiona postać! :) I oczywiście Rose. :*
    A potem zaczęło się robić tak romantycznie. :) Ten wypad na miotłach i to, jak Oliver poprosił Rose na bal - po prostu cudo! I taniec i pięknie przystrojona sala, Fatalne Jędze... Hm, czego chcieć więcej? :)
    Współczuję trochę Katie Bell. Zakochała się bez wzajemności. Mam nadzieję, że w końcu znajdzie prawdziwą miłość. :*
    Słowem - rozdział cudo po prostu! :) Taki very romantic! Hehe. :) Czekam na kolejny z niecierpliwością. :* Czekam teraz na Twoje odwiedzinki. Pa,
    Evenstar
    http://hogwart-naszymi-oczami.blogspot.com/
    P.S. Trochę się rozpisałam, no ale taka już jestem. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. super rozdział, bardzo dobrze, że długi i taki mega romantyczny, kocham kocham kocham, cudo, lubię takie cukierkowo-pudrowe rozdziały i opowiadania, zapraszam do mnie na nowy rozdział i czekam na więcej :) http://dramione-sila-przeznaczenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne
    Obserwujemy ?
    http://przestrzen-piekna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się to jakaś porażka z tym końcem wakacji! Ale jeśli chodzi o rozdział jak zwykle pokazałaś klasę. Wszystko dokładnie opisane, każde uczucie, doznanie bohaterów i romantyczne, czyli coś dla mnie ;) Ta no może nie "para" ale Olivier i Rose to takie słodkie. To gdy zaprosił ją na bal był naprawdę urocze. Wszystko utrzymane w romantycznym klimacie super! Czekam na następny ;*
    Pozdrawiam ;)
    Jesli bedziesz miała czas wpadaj do mnie
    http://drive-my-heart.blogspot.com/
    http://drive-my-herat-into-the-night.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super rozdział :)
    Tak świetnie piszesz, niewiele jest fanfiction HP, które są tak dobre jak Twoje :D
    Życzę WENY i czekam na next :)

    mlwdragon.blogspot.com
    historiaadam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wakacje się kończą i gimnazjum czeka. Kurczę chyba najgorzej nie będzie, c'nie? Odnośnie rozdziału: romantyczny, idealny dla każdej dziewczyny marzycielki ;) Oliver musiał się obudzić - nie było innej opcji. Nie mogłabyś tak bardzo skrzywdzić Rose ;3 Wystrój sali balowej ♥ Już sobie wyobraziłam sople zwisające z sufitu, tworzące nieziemski klimat. Czekam na jeszcze więcej ;)

    http://messedupworldxoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Długo i romantycznie <3
    Uwielbiam takie klimaty :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Rozdział jest naprawdę cudny. Jego romantyzm mnie urzekł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję, właśnie zostałaś nominowana do Liebster Blog Award ! ;)
    Informacje na ten temat znajdziesz w tym poście :

    http://messedupworldxoxo.blogspot.com/2014/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  11. to wcale nie tragedia, ze wakacje sie kończą - szkoła sie zaczyna czyli spotkanie ze znajomymi i zapewnione atrakcje 24/h :D

    u mnie na blogu giveaway w którym można wygrać profesjonalny wygląd bloga od seventeenroses!
    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzeczywiście romantyczny jest ten rozdział. I dlatego bardzo mi się podoba <3 Chce więcej
    http://akademia--zywiolow.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję ci za taki romantyczny rozdiał. Jest cudowny, czekam na następny z niecierpliwością <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie piszesz <3
    Czekam na kolejny rozdział.
    Obserwuję i pozdrawiam wszystkich Potterheadowców ;-)
    http://4ever-souril.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nominowałam Cię do Liebster Award. Szczegóły na moim blogu:
    http://historia-siedemnastolatka-z-osemki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny rozdział i taki romantyczny <3 zapraszam też do siebie :) http://tonie-wariactwo-ani-glupota-to-milosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń